יום חמישי, 9 ביולי 2009

Maybe we won


Carver:

Where's everybody at?


Herc:

Maybe the whole thing is over

and no one bothered to tell us.

Maybe we won.


Carver:

Something ain't right.


טעיתי. שגיתי והטעתי. המע"מ על הירקות והפירות היה רעיון מבורך. עובדה, בנימין נתניהו ושר האוצר ממוקד החוץ פרופסור עומר מואב הצליחו להוציא אותו מחוק ההסדרים. לא רק שהצליחו להוציא אותו מחוק ההסדרים הם גם הצליחו לתת את הקרדיט לש"ס למירי רגב ולמפלגת העבודה. למה המע"מ על הירקות והפירות טוב ? כי כדי לחזק את האוכלוסיות המוחלשות יש לעזור לנצרך ולא למצרך. (אני חולה על שר האוצר החדש שלנו. יום יבוא ופרופסור מואב יבוא לעשות איתנו שבת בגדה השמאלית ונחזיר אותו בתשובה. שהרי אין לנו על מי לסמוך אלא על המאבק המתמיד של הפרולטריון). למה הצליחו לתת את הקרדיט ? כי העברת התקציב וחוק ההסדרים בממשלה הפכו כבר מזמן לטרגדיה יוונית המועלת כל שנה, מהיום כל שנתיים, במסגרת פסטיבל הדיונ(יסיה) על התקציב בוועדות הכנסת והמליאה. ש"ס, שבינה ובין הערך שיוויון ניצב תיש מעיין החינוך התורני, משחקת את המגנה על האוכלוסיות המוחלשות חייבת הייתה להציג כמו בכל שנה את הדמות הרחומה שמחלקת לעניים את הפרוטה אותה ארון דורש כדמי נסיעה לעולם הבא. ראש הממשלה ושר האוצר היו חייבים לשחק את תפקיד המבוגר האחראי שיודע שאי אפשר "לבזבז" כאילו אין מחר. בפועל, בנימין נתניהו, עומר מואב והשר לענייני להיות שר אוצר יובל שטייניץ העבירו אתמול בועדת הכספים תקציב שיהווה אבן דרך בתולדות המהפכה הנאו קונסרבטיבית העולמית. אותה מהפכה שכמו כל דור ודור הביאה עלינו את המשבר הכלכלי האחרון שבא עלינו לכלותנו. הם הצליחו להוריד את תקרת המס הישיר באחוז. הם שואפים להוריד אותו בעוד 11 אחוזים. הקשקוש שהכסף הזה יצור צמיחה לא מחזיק מים. מדובר בכסף שיגיע ישירות לשניים שלושה העשירונים העליונים ויעלה אבק בתיקי מניות ואג"ח עד שאיזה ילד-של ירצה תואר בפרינסטון.

לשני היוצרים הראשיים של הסמויה היו קריירות קודמות לעבודתם בתעשיית הבידור. שניהם כתבו את הסדרה בעקבותן. אד ברנס היה חוקר במחלקת הרצח של בולטימור ומורה בחטיבה תיכונית ב Inner City Boltimore. דיוויד סימון היה עיתונאי בבולטימור סאן כ 12 שנים ובין היתר היה כתב לענייני פלילים. על בסיס ספר שהוציא ב1991 התבססה סדרת הדרמה רצח מאדום לשחור. כמוהם, גם מספר לא מבוטל של שחקנים היו players בסצנת הסמים והפשע. אחד מהם הוא Steve Earle. סטיב ארל הוא מוזיקאי ותיק המשחק את ווילון. הכרנו אותו כשבבלס וג'וני הולכים למפגש נרקומנים אנונימיים. ווילון הוא מכור להרואין הפעיל בקבוצה. בהמשך הוא יהיה החונך של בבלס ובפרק הזה אנחנו רואים שהוא מנסה לעזור לאחיין שלו שמכור לסמים. בראיון שנתן ל spinner.com אומר סטיב שלא היה עליו לשחק. זה היה כמו ללכת לפגישות 12 הצעדים ולקבל על זה כסף. סטיב הוציא עכשיו אלבום משירי החונך המוזיקלי שלו Townes Van Zandt. מה שנחמד כאנקדוטה של מאחורי הקלעים של סדרת טלויזיה נחמד פחות שמדובר בניהול מדינה. הגיע כבר הזמן שהתקשורת הישראלית תעשה תוכנית 12 צעדים משל עצמה לטיפול בהתמכרות לתדמיות חלולות שלא מחזיקות מים (ש"ס מפלגה חברתית, אהוד ברק הוא איש שמאל וכיוצא באלו). בלי תקשורת כזאת לא יהיה כאן דיון ציבורי אמיתי על התקציב או על שום דבר אחר.

קצרים:

"Proposition Joe":

Let me understand.

Avon loses $100,000 to me on a bet...

then you bring me some of his shit...

so that I can put

your predatory self on his ass.

Not his day, is it?


האם יכול להיות שחגי הדס, מי שאמון על המשא ומתן להחזרת גלעד שליט מהשבי הוא נוכל. האם הוא רק תמים מספיק כדי לעשות עסקים עם נוכל מורשע כמו קליין. בכל מקרה זה נשמע רע. מה שעוד מוזר היא העובדה שיש לו עסק שלכאורה שווה מיליארד שקל והוא מקבץ 19 אלף שקל בחודש ממשרד רוה"מ.


Omar:


You all need to open this door, man,

before I huff and puff.

Come on, now,

by the hairs of your chinny-chin-chin.




בשוד מלפני כמה פרקים עומר שורק את *The Farmer In the Dell שיר ממשחק ילדים המשלב את בן לוקח בת, גולם במעגל ובתרי זוזי. הפעם כשהוא שודד את הפיט הוא מצטט את Three Little Piggies. האם הטענות של המועצה לשלום הילד על עסקת הטיעון עם אולגה בוריסוב מוצדקות ?

*דויד תודה על התיקון, במקור כתבתי The Cheese Stands Alone השורה בה נגמר השיר.


2 תגובות:

  1. a good one

    ווילון הוא דמות מעולה, למרות שהוא מופיע רק לכמה דקות בסדרה.

    השבמחק
  2. תודה

    אין לו הרבה זמן מסך וגם שהוא על המסך הוא כ"כ אמיתי שהוא הופך להיות שקוף. שישקיע יותר זמן במשחק ופחות זמן בקנטרי. קנטרי מיוזיק יש מספיק.

    השבמחק