יום חמישי, 8 בינואר 2015

The Target

McNulty: This kid, whose mama went to the trouble to christen him Omar Isaiah Betts... You know, he forgets his jacket, his nose starts running and some asshole, instead of giving him a Kleenex, he calls him "Snot". So he's Snot forever. Doesn't seem fair.


מפת המפלגות המסתמנת לקראת הבחירות הקרובות מציגה בפנינו שלל גוונים של נאו ליברליות. מלבד חד״שׁ ויהדות התורה כל המפלגות ישמו בעברן קפיטליזם חזירי. החל ממרצ שהפריטה את מערכת החינוך והמליכה עליה לראשונה את ד״ר שושני. דרך מפלגת העבודה שמתהדרת כרגע בראש המדד החברתי בכנסת, אך תיישר קו עם אוליגרכיית 18 המשפחות אם וכאשר תחזור להיות מפלגת שלטון. הבה נזכור שהייתה זו מפלגת העבודה שבראה את אותה אוליגרכיה והביאה לישראל את קלקלתו של מילטון פרידמן באמצע שנות השמונים. על התנועה, יש עתיד, ישראל ביתנו והליכוד אני לא טורח להתעכב. הבית היהודי שוב הוכיחו שניתן להוציא את היהודי מוונציה אבל אי אפשר להוציא את השיילוק מהיהודי. נסיון שוד הדיור הציבורי היה רק אקורד הסיום של שנתיים בהן הופקרה הבטיחות בעבודה בחסות שר הכלכלה (אל תעמוד על דם רעך), מפעלים נסגרו, מערכת החינוך הקצינה את האינדוקטרינציה הלאומנית משיחית שלה ומיליונים הועברו רק להתנחלויות. התקשורת החליטה להכתיר את כחלון כנציג ה״צדק החברתי״ בהתבסס על הרקורד שיש לו עם יוקר המחייה ומחירי הסלולר. כך גם קובע אהוד ברק יקיר האוליגרכיה. אז בואו נבהיר. צדק חברתי לא קשור ליוקר המחיה. צדק חברתי קשור לחלוקה צודקת של המשאבים ולקיום עצמאי בכבוד. שזה אומר היקף משרות (והיקף יצור) שמאפשר לעובדים לכלכל את עצמם בצורה עצמאית. בלי השלמת הכנסה, קצבאות, עמותות, תרומות או טובות. הצדק החברתי צריך להמצא דבר ראשון בחלוקה שוויונית של נכסי ציבור, תעסוקה ובמשכורות. לא בחשבונות השוטפים.

האוליגרכיה אותה ברא שמעון פרס ושולטת בנו עד היום, ראו את מקרה גבעת עמל, החליפה במידה רבה את הקיבוצים. עד היום שודדים הקיבוצים דרך המועצות האזוריות את כספי הארנונה שאמורים היו ללכת לעיירות הפיתוח ובמקום לנצל פלסטינים בשכר משפיל כמו שעשו עד הסגר של 1994 הם מנצלים תאילנדים וזרים אחרים בשכר רעב. לפני שאתם בוחרים תשאלו את עצמכם, לאיזו מפלגה יש הכי הרבה מתמודדים שייצגו אנשים מעין אלו ? מרצ ? מחוייבת לקיבוצים למושבים ולמשקיהם לפני כל דבר אחר. מי מבין המתמודדים לכנסת רואים את האנשים השקופים ? מי מהאנשים בכנסת היה מציע לעומר אייזיאה בטס קלינקס ולא לועג לו ?

מעט מאוד.
Daniels: Gotta go upstairs.
Kima: What's up?
Daniels: Deputy's throwing some kinda piss-fit.
Kima: Major know?
Daniels: He's up there now.
Carver: With a mouthful of piss, probably.
Herc: Like our major don't know what that tastes like?
It's the chain-of-command, baby, the shit always rolls downhill.
Carver: Motherfucker, we talking about piss.
Here: Piss does too, think about it.
Carver: Shit rolls, piss trickles.
Here: Downhill, though.
Carver: You don't know that for sure
Kima: Not to change the subject
on you two charmers...


בואו נודה על האמת. החברה הישראלית, זו היהודית וזו הערבית , נעדרות כל סולידריות. הדבר היחיד שגורם לאנשים להושיט יד הם גלי לאומנות, מיליטריזם ומקרי קיצון. כל אחד רוצה לשדרג עצמו למעמד בו הוא צריך להתמודד עם פחות שתן. השיטה הקפיטליסטית מלמדת אותנו לא לשים קצוץ על החלשים מאתנו ולא לשים קצוץ בכלל. בטח כשזה לא התור שלנו או החובה שלנו. אף אחד לא רוצה לצאת בצורה אמיתית נגד הפערים החברתיים ולהשתחרר מהפחד המצמית שלא יוותרו סביבו אנשים מוחלשים ממנו. כנסת ישראל היא בסך הכל השתקפות של תרבות הסרטנים בדלי, שכל אחד מהם מנסה להגיע למעלה תוך טיפוס על הסרטנים האחרים. רוצים פוליטיקאים שאיכפת להם ? קודם שיהיה איכפת לכם. במסגרת החזרה לאופנה של אופציית הרוטציה, בין הרצוג ללבני, בין נתניהו לבנט ובין כחלון ללפיד אני קורא כאן לרוטציה בין כל העולם לאשתו. אני קורא לכל אזרחי ישראל לרוץ לראשות הממשלה ובמסגרת קמפיין בחירות שכל אחד יעשה שירות קטן לטובת הציבור.


McNulty: This'll teach you to give a fuck when it ain't your turn.
Bunk: There you go, giving a fuck when it ain't your turn to give a fuck.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה