יום רביעי, 1 באפריל 2009

The King Stays The King


:Wallace
? So how do you get to be the king

:D
.It ain't like that
? See, the king stays the king, all right
...Everything stays who he is
.except for the pawns
...Now if a pawn
makes it all the way down
...to the other dude's side
.he gets to be queen
.And like I said, the queen ain't no bitch
.She got all the moves

:Bodie
...All right, so
? if I make it to the other end, I win

:D
If you catch the other dude's king
.and trap it, then you win

:Bodie
...But if I make it to the end
.I'm top dog

:D
.No, it ain't like that, look
.The pawns, man, in the game
.They be out of the game early

:Bodie
.Unless they're some smart-ass pawns

בפרק השלישי של הסמויה ממשיך דניאלס לחפות על שלושת השוטרים שיצאו בשתיים בלילה לרוצץ ראשים ולוקח על עצמו את האחריות למעשיהם. הוא לא שמח לעשות זאת אבל הדבר מביא לכך שגם וולצ'ק, מפקד המחוז הדרומי וגם בארל, סגן הניצב למבצעים, חייבים לו. במסיבת עיתונאים מכחישים רולס, לנדסמן ובאנק את העובדה שעד ממשפטו של D נרצח. למרות התנגדותו, דניאלס מוביל את היחידה לבצע מעצרים חסרי תוכלת, רק כי בארל חושב שזה מה שיספק את השופט פיילין. מקנולטי מסרב פקודה והולך לפגוש את רונדה פרלמן התובעת הממונה על התיק. הוא מבקש ללמוד ממנה איך ניתן לצוטט למכשירי הביפר של כנופיית ברקסדייל. הארק מגיע למרות שיש לו יום מחלה רק כדי לפוצץ עוד ראשים. בפרק הזה אנחנו מכירים את עומר. כשהיחידה עורכת קניות סמים בפיט כדי לאסוף ראיות עומר עוקב אחרי היחידה. לפני שהיחידה באה לבצע את המעצרים ולשים קצת סמים על השולחן במסיבת עיתונאים שודד עומר את המחבוא בשוד אלים וגורם להעברתו לבית אחר. בפרק הזה אנחנו גם מתחילים להכיר את פרימון, הבלש המבוגר והשקט שמצליח להשיג תמונה של ברקסדייל. חברו של מקנולטי מהאף בי איי עוזר ליחידה בציוד האזנה ומתריע בפני מקנולטי שדניאלס מלוכלך. המשטרה ביקשה מהאף בי איי לחקור את נכסיו של דניאלס והסתבר שיש לו הרבה יותר נכסים ממה שאמורים להיות לסגן במשטרה. איכות הסמים של משפחת ברקסדייל מתדרדרת והעסק רק מרוויח מכך יותר. השוטר סנטאנג'לו מדווח לרולס על ההפתפתחויות ביחידה, רולס לא רוצה להיות מופתע יותר מתעלולי מקנולטי והוא מבטיח לסנטאנג'לו שהוא יהיה חייב לו טובה. כך אנחנו מכירים מילה חדשה, suction.

כישראלי, הדבר הראשון שהיה עלי להתרגל אליו כשצפיתי בעונה הראשונה של הסמויה, הייתה ההתנהלות של המשטרה ברחובות בולטימור. האינטסנסיביות, האלימות והלחץ הזכירו יותר התנהלות של צבא כיבוש מאשר של משטרה. כשהתקשורת עוסקת רובה ככולה, בעדויות של חיילי צה"ל על פשעי המלחמה שנעשו במלחמת עזה, טיפטפו עוד שלוש ידיעות. הראשונה נגעה בשימוש במסתערבים בפינוי מאחז בשטחים. השניה הייתה שימוש במסתערבים כחלק מהמערך המשטרתי שנועד לקדם ולטפל בתהלוכת הדגלים של האיחוד הלואמי באום אל פחם. והשלישית על שני לילות של מעצרים רצופים באום אל פחם לאחר אותה תהלוכה. כמי שלא פוקד את בילעין ונעלין אחת לשבוע, הזליגה של שימוש במסתערבים ובפשיטות ליליות כדי לטפל באוכלוסיה ישראלית, בשני המקרים האחרונים בתוך הקו הירוק, הבהילה אותי מאוד. למה אי אפשר לשלוח צוי הבאה לחקירה לאזרחי אום אל פחם ? חסרות לכמה שוטרים שעות נוספות ? או שמא יש כאן יד מכוונת שרוצה לצייר אוכלוסיות ישראליות בתור כאלו שמצריכות שימוש כזה בכח. לתושבי השטחים כבר עשינו דמוניזציה. ההוכחה להצלחתה הייתה התנהלותו של צה"ל במלחמת עזה. החל בחייל הפשוט וכלה באלוף הפיקוד. עכשיו כל מה שצריך לעשות זה להשתמש באותם כלים שמשתמשים בהם בשטחים בטיפול בציבור הערבי בישראל והדרך לדמוניזציה של הציבור הערבי בישראל נהייתה קלה יותר. השקט היחסי בו עברו פיטורי העובדים הערבים ברכת ישראל מראה שכוחות אלה כבר משיגים את מבוקשם.

בפרק השלישי ישנם שני ארועים שמתנהלים לאור התקשורת. הכיסתו"ח של ההשתוללות של פרז, הראק וקארבר במגדלים ועובדת הרצחו של עד מדינה שהעיד כנגד די. במקרה של אלימות השוטרים ברור לכולם בישיבה שמתנהלת במשרדו של בארל שיש לאחד את השורות ולהסתיר את האמת. שימוש בכח שלא לצורך הוא חלק מחיי המשטרה. שלא לומר חלק מין האטרקציה שבלהיות שוטר. במהלך המעצרים שמנהלת היחידה בפיט בודי מכה את מהון, מה שנותן לכל השוטרים שם ובכללם קימה תירוץ להכות אותו אפילו שהוא כבר על הרצפה. במקרה של ההכחשה להרצחו של עד המדינה, הסגן לענייני מבצעים, בארל, אף מצוייד בטיעון מעשי למה חייבת המשטרה להכחיש את הרצח. בולטימור היא עיר ענייה, המשטרה היא משטרה ענייה ואין אפשרות לממן תוכניות הגנת עדים. אם ידעו ברחוב, שעד מדינה נרצח בגלל עדותו, ההצלחה של המשטרה והפרקליטות, שגם ככה מעטה, להביא תיקי רצח לכדי כתבי אישום והרשעות תקטן עוד יותר. מכאן שמטעם האינטרס של ביטחון הציבור, מותר להדחיק את העובדה שמדובר ברצח אפילו במחיר של אי פיענוח התיק ואי הבאת הרוצח לדין. כששומעים את הרמטכ"ל גבי אשכנזי ושר הביטחון אהוד ברק חוזרים בלי למצמץ על המנטרה, צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, נשאלת שאלה אחת. האם הם מחשיבים את פשעי מהלחמה שנעשו בעזה כרעות עם הצדקה ביטחונית או כחלק מחיי הצבא.

ביום רביעי דנה הכנסת בעדויות חיילי צה"ל על הרג חפים מפשע במבצע "עופרת יצוקה". חברי הקואליציה החדשה, חברי קדימה וחברי האיחוד הלאומי, אימצו לליבם את
החלטת הפצ"ר שאין בעדוית החיילים שהובאו בתקשורת ממש. מדובר בשמועות, שמועות מיד שניה ושלישית, אוי לה לתקשורת שניפחה את דיבת הארץ. אוי לה לכנסת שמנפחת את דיבת התקשורת בכך שהיא משחיתה את זמנה בעלילות הדם. אף אחד מהם לא חשב לרגע שיש צורך להרים אבן היכן שהפנס התקשורתי לא האיר. ולא שהפנס לא האיר כבר בימי המחלמה. רק שהוא לווה בקריאות "חושך" "חושך" של הקריינים והכתבים של הערוצים הישראלים. ראו שם פצצות זרחן נופלות על שכונות מגורים. ראו שם מפקדה של גבעתי משתמשת במשפחה פלסטינית כמגן אנושי. על התקשורת הזרה ועל הארגונים הבין לאומיים אין מה לדבר. הכחשה גורפת. הגדיל מכולם להכחיש השר דן מרידור, כשנשאל לגבי פרשיית הדפסי החולצות אמר שלא ידוע לו על כך דבר. כחש כחש תרדוף.

ביום שלישי הצביעה הכנסת אמון בממשלת נתניהו החדשה ובנגרי המשכן. שלי חיימוביץ, אופיר פינס, עמיר פרץ, איתן כבל ויולי תמיר נכחו אך לא הצביעו. כשדניאלס מוציא את היחידה לפשיטה חסרת תוכלת במגדלים, מקנולטי מסרב להשתתף ודניאלס מבקש ממנו למלא טופס מחלה. מקנולטי מסרב פקודה, מסרב פשרה והולך ללמוד איך כותבים תצהיר שיוביל לצו שופט לציטוט לביפר. אילו רק יכל אהוד ברק להחתים את חמישיית חסמב"ה על טופסי מחלה עד הבחירות הבאות לא היה מאושר ממנו. אך כמו מקנולטי גם להם חשוב להיות צודקים. כמו הארק, יש במפלגת העבודה מספיק אנשים שיוותרו על חופשת מחלה רק כדי להשתתף בחגיגה. לו רק יכלו פואד עייני שמחון ונוקד להסביר לחבורה על מה בנויה הפוליטיקה. על suction. בדיון על כיסתו"ח פרשת האלימות של פרז מתגלה דניאלס כמקנולטי לא קטן. כשוולצ'ק, חמו של פרז, מודה לדניאלס ותורם לו שלושה רכבים ושני מכשירי ציטוט ענתיקות, עוקץ אותו דניאלס ושואל אותו אם זה אומר שיש לו suction אצלו. אחרי הדיון מודה בארל לדניאלס, על כך שלא התעקש על העפת פרז לכל הרוחות ובכך מנע את הכנסת המשטרה בין העירייה לוולצ'ק, בין הפטיש לסדן. לו רק יכל אהוד ברק להסביר לחבורה שפוליטיקה זה עניין של תן וקח. שוועידת העבודה צריכה את חברי הכנסת שלה במשרדי הממשלה כשם שמי שחפץ להיות חבר כנסת מטעם העבודה צריך את חברי הוועידה. או שמא מישהו צריך להסביר לברק וחבורתו שבפריימריז פתוחים גם עם עשרה אוטובוסים של עייני אפשר להתמודד. הקרב על המלוכה במפלגת העבודה החל. כמו בשח, אין מקום לשני מלכים באותה קבוצה. פואד, הרצוג, שמחון וילנאי נוקד ובן סימון, מקבלים את העובדה שגורלם להיות במקרה הטוב מלכות. יחימוביץ, פינס, פרץ, כבל ותמיר החליטו להיות Smart Ass Pawns. ערב לפני הפשיטה, בזמן שגרגס עובדת על צווי מעצר, הולך מקנולטי לרונדה פרלמן התובעת (המאהבת לשעבר והמוזנחת להווה) כדי ללמוד איך ניתן להשיג צו שופט לביפרים של הכנופיה של ברקסדייל. האם לחמישיה יש כבר תוכנית איך לעקוף את הוועידת המלפגה, על ארגזיה ועל הסעותיה, ולהגיע ללב הבוחרים ? או אולי זה ברק שדופק את כולם ומנצל את כולם כדי לעשות מה שהוא חושב שנכון לעשות ?

:Rhonda Pearlman
.You're an asshole, McNulty

:McNulty
? What the fuck did I do

5 תגובות:

  1. עוד פוסט מצוין בהשראת סדרה מופתית. מדהים אין אתה מקשר בינה לבין החיים.
    מתאים למקנלטי, התחמן הכריזמתי, ה"אסהול" במסווה של פודל, שמניע את הסדרה מאחורי הקלעים, שמגיע לשיא שלו בפברוק הרוצח הסדרתי בעונה האחרונה, לשאול: what the fuck did I do.
    נשאלת השאלה:
    what the fuck didn't you do, you MF

    השבמחק
  2. היי ראובן תודה !
    אם כבר אתה מזכיר את העונה החמישית, אפילו בה הוא מגלה טיפה מצפון כשהוא הולך לחפש את ההומלס ומנסה לעזור לו.
    השאלה הנשאלת היא למה נשים אוהבות מאנייקים כמו מקנולטי. בשביל לחקור את זה אני אצתרך להביא בלוגרית אורחת או להתחבר יותר לצד הנשי שלי.

    השבמחק
  3. אתה חושב שיש חיילים חכמים? לדעתי כולם גומרים אותו דבר. אי אפשר לברוח מהמשחק, לכן זה לא משנה באיזה צד של מפלגת העבודה אתה, כל עוד אתה שם אתה גמור (ולכן אולי עדיף להיות בממשלה, כי זה יותר כיף)

    השבמחק
  4. היי נועם תודה :)
    אם ההקבלה שלי נכונה אז באמת לא צפוי לאף אחד שם עתיד מזהיר. גם הפרוש של smartass הוא יותר מתחכמים או אובר חוכום מאשר חכמים. בנתיים קדימה עושים רעשים של אופוזיציה וזה לא מגוחךכמו שאני לפחות ציפיתי. אולי בכל זאת ברק צדק ?  

    השבמחק