יום חמישי, 18 ביוני 2009

and all the pieces matter...

Wallace:

Rise and shine! Come on, man, get up!

Oh, boy. Come on, get up!

School day. Y'all gonna be late!

Let's go.

Go! Get up. Come on, man.


Kid:

-Damn, Wallace.

Wallace:

-"Damn, Wallace," nothing!

Y'all know what happens

if you don't go to school?

Soon enough, they're gonna be callin'

and all y'all gonna end up in foster care.

If y'all want foster care,

climb your little black asses back into bed.

Get outta my way, man.

Damn, it's too early for this shit.


Poot:

-Narcos?

Wallace:

-No, rollies.


Kid:

Yo, where's breakfast at?


Wallace:

Here, man. You get two.

Kid:

-I want two bags.

-You don't get two.


Wallace:

Come on, getting greedy. Take the chips!

Come on. Take your juice.

Come on, man.


Kid:

Where's mine?


Wallace:

Go show your teacher. Come on, man.

-Where's your book bag?


Kid:

-Teacher ain't giving no homework.


החוליות החלשות וספקי התוצאות:


הפרק השישי הוא בסימן התמודדות של מנהלים עם חוליות חלשות. ואלס, שהביא לתפיסתו של ברנדון, נכנס לטרואמה לאחר שבירד וסטניקום משאירים את גופתו לעייני כל. D נחמד ככל שיהיה לא יכול לעזור לו. פולק שוב מגיע שתוי לעבודה ודניאלס נותן לו שתי אופציות. או לעבוד שיכור או לבקש עזרה רפואית ולהודות שיש לו בעיית שתייה. פרז לעומתו מתגלה כתלמיד חרוץ ואף מראה סימנים של Good Police אחרי שפרימון לקח אותו כבן חסותו. (מה שמחזק את התחושה שהרצון לעשות עבודת שיטור טובה היא תת תרבות במשטרה שהרי הוא בכלל לא רוצה להיות שוטר.) בניגוד לכל אלה יש את מקנולטי. רולס כבר רצה להעיף אותו לכל הרוחות אבל לנדסמן ידע להזכיר לו שלמרות שמדובר בבן אדם דפוק התרומה שלו לסטטיסטיקה של המחלקה מצדיקה התכופפות לקראתו.


לא ניתן למצוא היום בכותרות אנשים שנמצאים במצב של פולק וואלס ולכך עוד אשוב בהרחבה בעונה החמישית. למקנולטי לעומתם יש דוגמאות רבות. דודו טופז למשל. בדיוק כמו רולס שיודע שהקריירה שלו כקצין משטרה תלויה בסטטיסטיקת האדום לשחור שלו, מנהלי כל הערוצים בהם עבד בלעו כל פרובוקציה שלו כשעינייהם לסטטיסטיקה ולרייטינג. האם כמו רולס גם הם חיכו ליום שלא יצטרכו אותו כדי להשליך אותו לסירה ?


כך גם עם פרשת צ'יקו תמיר הבן והטרקטורון. לצידו נעמד הרמטכ"ל וגם שורת אלופים במסע יחצני שהגיע למחוזות האבסורד. מה הם היו אומרים על חניך בבה"ד אחד, עליו צ'יקו פיקד עד לא מזמן, שהיה מתגלה בכזה פעק באמינות ? תגובתו של אשכנזי לא הפתיעה אותי בכלל. בקריה הסתובבה אגדה שבמבצע ענבי זעם גבי אשכנזי היה רח"ט מבצעים טרי ותת אלוף לא מוכר. לילה אחד הוא הוקפץ לקריה והגיע לבוש בתחתונים אמרקאיות וגופיית וויף ביטר, השוטר הצבאי התמהמה בהכנסתו והתפתחה תגרת ידיים בסופה דווקא השוטר הצבאי מצא עצמו מקורקע לבסיס.


לכבוד ואלס ופולק אפנה אותכם לבלוג האישי שלי בקפה דה מרקר.


מי היה קודם דניאלס או אובמה:


כאמור, דניאלס מתגלה כמנהל מסוג אחר. לא רק שהוא מתעמת עם פולק ואומר לו שלא יגלגל אותו ליחידה אחרת ולא יתעלם ממצבו הוא גם נלחם להשארת התיק בחיים. הוא עושה זאת על פי הספר ולא עוקף סמכות אבל בסופו של דבר מתעמת עם רולס מול בארל ומשיג עוד חודש של האזנות לפני שיוגש כתב אישום על הרציחות של כנופיית ברקסדייל בהם נעשתה התקדמות בזכות הקמת היחידה. כשרואים את העונה הרביעית של הסמויה קשה להחליט אם דניאלס מייצג במשהו את אובמה או שמא קרקטי או אולי שניהם. מה שכן היה ידוע זה שאובמה לא מפספס אף פרק. העונה הראשונה של הסמויה שודרה לראשונה ב יוני 2002. הנאום של אובמה שהכניס אותו אל התודעה הלאומית היה בועידת המפלגה הדמוקרטית כמעט שנתיים לאחר מכן.




Season one Episode six @ HBO

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה