יום חמישי, 25 ביוני 2009

A man must have a code


Santangelo:

Hello?

The Lindsey case, right?

No, Lindsey. Martin Lindsey.

Who the fuck is Denise Redding?

-What the fuck did you do to him?


McNulty:

-Here's yours, Mike.


Santangelo:

I don't even fucking remember this one.

I swear I don't.


McNulty:

Well, it's down.

Our boy gave us a statement,

two witnesses and an ID of your shooter.

Take it with our compliments.


Landsman:

Sanny.

What are you doing downtown

this time of night?


Santangelo:

Madame fucking LaRue?

I gotta thank you, Jaybird,

you saved my fucking life here.

Only thing I can't figure is I asked

for help on the Lindsey case, not this one.


Landsman:

Mike...

fuck the gypsy shit.

These are the guys that

saved your ass, right here.


סנטאנג'לו חייב לפתור את אחד מתיקי הרצח שלו ולנסדמן כתעלול נותן לו כרטיס ביקור של מגדת עתידות. כשמתקשרים אליו בלילה כדי לומר לו שאחד התיקים פוענח ע"י באנק ומקנולטי הוא מתקשה להאמין שלמגדת העתידות אין יד בעניין. לנדסמן מחזיר אותו למציאות ומציע לו להודות לבנק ומקנולטי. כל הארץ געשה השבוע בעקבות הראיון של שרי אריסון לעמנואל רוזן. היא סיפרה על חוויות התקשור שלה עם ישויות עלומות ועל כך שהיא חזתה את המפולת הכלכלית מבעוד מועד. השאלות, למה לא הצילה את חמשת מילארדי הדולרים שנשרפו בשוק משכנתאות הזבל ולמה לא יצאה מאותו שוק עד שסטנלי פישר ורוני חיזקיהו חייבו אותה, לא עברו את מחסום התגבובים. אבל האמת היא שרובנו שרי אריסון. או איך לומר, השרי היא בתוכנו. יותר ויותר אנשים מגלגלים אחריות מעצמם ברגעים של משבר. יש מי שעושה זאת תחת השיח של הניואייג', אותה סחורה משומשת משנות השישים המשלבת מקבץ אקלקטי של פילוסופיות מזרחיות ותמחור מערבי. יש מי שמעדיף את הבאבות למינהם את הקמעות ואת קברי הצדיקים. ויש מי שסתם אומר בעזרת השם ותודה לאל כל משפט שני. בכל המקרים מדובר ברצון מובן לגלגל קצת מהאחריות שמוטלת על כל אחד מאיתנו. ולמה לא להטיל אותה על איזה חבר דמיוני . תקראו לו אלוהים, הקדוש ברוך הוא (לכאורה) או תהיו חדשניים ותקראו לה הישות העליונה. זה לא משנה. האמונה של שרי אריסון שהיא מקבלת מסרים וחוזה את העתיד היא מגוחכת בדיוק כמו האמונה של אנשים שאם יצומו ביום כיפור איזה חבר דמיוני עם פנקס ימחוק את כל החובות המוסריים שלהם וינקה אותם מאחריותם. הבעיה היא שמתי שאריסון מדברת על ישויות ותקשורים זה מגוכך. אבל כשהרב הראשי של צה"ל הופך את בה"ד 1 ואת בית הספר למכ"ים לסניף של בני עקיבה זה מתקבל על הדעת. כהשופט המחוזי מושה דרורי שופט על פי ההלכה ועל פי הרמב"ם זה מקובל. אם אתם לא מסכימים עם זה תחשבו על דבר אחד. איך יכול להיות שבדיוק מתי שבאתי לכתוב על הפרק הזה באה שרי אריסון ודיברה על כך שהיא מקבלת מסרים ? ברור שזאת יד מכוונת, שזה רצון האל.



The Conan Delusion - Shari Arison, Israel's richest woman gets messages "from above".

למי שלא מכיר את קונאן ואת פינתו in the year two thousand



Bunk:

So, why'd you step up on this?


Omar:

Bird trifling, basically.

He killed an everyday working man and all.

Don't get it twisted, I do some dirt, too...

but I ain't never put my gun

on nobody who wasn't in the game.

A man must have a code.


Bunk:

No doubt.


היחידה עוצרת את בירד על סמך עדות הראיה של עומר. ברור לכולם שהוא לא ראה את הרצח ושהוא רוצה להתנקם בבירד על הרצח של ברנדון. הם מוצאים ברשותו של בירד את האקדח בו גנט נרצח וביחד עם התאור של עדת הראיה שראתה את הרוצח מאחור הם מרגישים שיש להם את הרוצח של גנט ביד. בירד לא מוכן להגיד שום דבר בחקירה חוץ מלקלל, שלא לדבר על להפליל את איבון או את בל בשביל לסגור עסקה. כשדניאלס לנדסמן וגרגס מפוצצים אותו במכות, אין לנו בעיה עם זה. אחרי שראינו את עומר וברנדון ביחד אנחנו רוצים נקמה. אבל מה ההבדל בין עומר ליחיא עדואן פרחאן, רוצח סדרתי שזכה ליחס מועדף ממשטרת ישראל בגלל שעזר לה להכניס עבריינים לכלא בקיצורי דרך.


Burrell:

$500-a-plate fundraisers

for a police lieutenant?

Even in this city, that constitutes cruel

and unusual punishment.

And which member of the ticket

has so energized you?

The Mayor? Council President?

-The Registrar of Wills, maybe?


Daniels:

-The Mayor, I might recognise if I saw him.

For the rest,

I'd pretty much need B of I photos.


Burrell:

You're not wrong, Lieutenant.

In this state,

it's a thin line between campaign posters...

and photo arrays.


בארל מתפלא שסגן במשטרה בא ומוציא עם אשתו 1000 דולר על ארוחת התרמה של המפלגה הדמוקרטית. הוא צוחק על כך שהוא באל לקק ישבנים של אנשי ציבור ועוד שילם 500 דולר על התענוג. בלי התענוג הזה הוא לעולם לא היה מתקדם להיות סגן המפכ"ל למבצעים ולעולם לא יחלום להתקדם לתפקיד המפכ"ל. כמו שם גם כאן. מספיק לראות על מה המחלוקת באישור התקציב נסובה בשביל להבין את ההשפעה של ההתחככות בין נגיצי הציבור לבעלי ההון. המע"מ על פירות וירקות יכניס לקופת האוצר כ2 מיליארד שקלים. הפחתת תקרת המס הישיר מ 46% ל 44% תגרע ממנה 4 מיליארד שקלים. ההגיון הכלכלי של הורדת המס על מנת ליצור בזבוז וצמיחה לא משחק כאן תפקיד. ארבעת מיליארד השקלים שיגרעו מקופת האוצר יגיעו לאנשים שגם ככה חיים ברמת חיים גבוהה ואין להם זמן לבזבז יותר כסף ממה שהם מבזבזים היום. כשהילדים שלהם יגיעו לגיל אוניברסיטה הכסף הזה יצא בפרינסטון, הארוורד וייל.לעומתם, מי שמשתכר את השכר החציוני, ימשיך לבזבז את כל מה שיש לו אבל יקנה פחות. בארה"ב יש ארוחות התרמה ולנו יש את כנס הרצליה, חתונות ובר מיצוות. באותה ארוחת ערב מופיע לראשונה קלי דיוויס. בצפיה שניה הרגע הזה מתחבר לעובדה שבארל לא רצה את החקירה הזאת מלכתכילה. לעובדה שההוראה הראשונה שלו לדניאלס הייתה "Buy and Bust, quick and simple" ולהערה של פיילין בביקורו ביחידה, "מישהו מנסה להעביר מסר". הקדמתי את המאוחר כי מסתבר שבפרשת צ'יקו תמיר היו כאלה שניסו לעזור לו לטייח את האמת. לנו יש את בניזרי, שעזר לעסקיו של משה סלע ואת הירשזון שהכפופים לו בהסתדרות יצאו מגדרם כדי לעזור לו לגנוב.

4 תגובות:

  1. מבריק ופוקח עינים כרגיל. איראן זה כאן, האייטולות פה מזמן, ושרי אריסון בתוכנו ומתחת לעורנו.

    השבמחק
  2. תודה אבנר
    שמעתי שבהפגנות באיראן קוראים "ירושליים זה כאן".

    השבמחק
  3. היי פסח, לא קוראים לי אבנר

    השבמחק
  4. סליחה !
    לא יודע למה הדבקתי לך את השם הזה.
    אני חושב שמהכתובת אימייל שלך.
    אם כבר לשנות את חנוכה חשבתי על Christmas

    השבמחק